tisdag 9 augusti 2011

D-vitamin



Eftersom bvc inte längre kunde ge mig d-vitamin vattenlöslig så började söka på internet på just d-vitamin....
Skrämmande läsning hittade jag då....
Jag är ganska noga med vad jag stoppar i mina barn framförallt i spädbarnstiden eftersom jag anser att kroppen inte är färdig att ta vara på en massa tillsatser och farliga ämnen som den är när man har blivit stor.
I dessa d-vitaminer man får från bvc är det mängder med tillsatser bla butylhydroxianisol... Hittade massor med information på denna blogg.
Där hittade jag även ett tips om ett annat d-vitamin preparat som inte ska innehålladenna tillsats så nu är det beställt. Disney D-droppar som inte innehåller tillsatser och har ullfett som ursprung.
Så nu väntar jag på leverans och sedan får det bli det istället.
Passade även på att beställa en kur till mig själv. Dags för Biodrain igen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar