måndag 30 maj 2011

Närmar sig....


Nu närmar sig födelsedagen. För två år sedan gick jag och väntade och väntade. Men Linus trivdes i min mage. Jag hade varit så¨säker på att jag skulle vara tvåbarns mamma tll morsdag 2009.
Det var jag inte utan gick bara och väntade istället.
I år var det förstaa gången jag fick ha två levande barn hos mig på morsdag. Och jag älskar dem och är så lycklig för att jag har dem....
men det kommer alltid att saknas en.....
Alltid!
Just nu är det en jobbig period. Vi har ett barn som fyller 2 år nästa vecka. Men vi får inte planera ett stort kalas. Vi köper inte några paket och kan inte förvänta oss hur lycklig han kommer bli på sin dag.
Jag planerar istället en fin eftermiddag hos Linus på kyrkogården. Där han bott nu i ett år. För dit kom han på sin ett års dag. Hoppas på fint väder bara.......
Så just nu är jag känslig. Extra känslig är jag hur det ser ut på graven. Det är ju min uppgift som mamma att sköta om mitt barn och det är det enda sättet jag kan sköta om Linus.
Det är ibland svårt för det är ju inte bara jag som sörjer men hoppas att alla har överseende med detta för även om man inte "äger" sitt barn så var han min son.
Bilden är tagen i påskas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar