torsdag 19 augusti 2010

Är det dags nu??

Det började igår. Molande värk i ryggslut och mage. Kände igen det. Dum som man är så ska man ju härda ut så jag tog ingen tablett förrän på eftermiddagen.

Åkte med Pontus på simskola men mamma var med så jag var inte själv.
Sedan när jag kom hem började värkarna. Dem tog i mer och mer och jag kunde inte slappna av heller.

Verkligheten kommer ifatt nu på riktigt.
Snart sitter vi med en bebis igen...
Klarar jag det???

Vid halv tio ringde vi förlossningen och vid tio väckte vi Pontus och Anders körde honom till mormor och morfar. Efter det så lugnade värkarna sig i kraft så vi gick och la oss istället. Jag lyckades somna men vaknade igen vid fyra tiden av den molande värken igen. Upp och ta två alvedon. Tog den värsta värken så vid sex tiden la jag mig en stund igen.

Nu på morgonen har jag varit hos barnmorskan och blivit undersökt. Fått tid för bedömning imorgon på förlossningen så nu får vi se imorgon om jag är redo för förlossning.
Jag är inte redo för att gå hemma och må som jag gör nu.

för nu är jag rädd............

3 kommentarer:

  1. Det kommer gå jättebra, snart är er lilla flicka här!!

    Tänker på er, kram Karin

    SvaraRadera
  2. Spännande att det är på gång... här är det fortfarande lugnt och stilla i magen... :-( Tänker på er!

    SvaraRadera
  3. Det bästa är när man måste orkar man mer än man tror och det är du duktig på.
    Du är världen bästa mamma och Elsie är lycklig som får dej till mamma
    Kramar om och lycka till imorgon

    SvaraRadera