tisdag 6 juli 2010

Nervös eller.......

Igår när jag tänkte börja rensa ur bebiskläder och tvätta så upptäckte jag ett litet stopp i avloppet i tvättstugan. Typiskt jag så kan jag ju inte låta bli att se om jag kan lösa det så där låg jag på alla fyra med en jättemag i vägen och försökte hitta orsaken. Typiskt nog så kunde jag inte göra något åt det.

Så det var bara att fortsätta sortera och rensa i Linus kläder. Nu är byrå och garderob tömda. Skötbordet synligt och städat och de sista 50-56 kläderna i tvättkorgen. Nu ska det bara strykas och in i byrån igen.

På eftermiddagen får jag jätteont på magen. Misstänker att jag klämt ihop den så att det gör ont i musklerna ovanpå. Knaprar alvedon och försöker med det mesta att det ska kännas bättre. På kvällen tar vi en promenad och hälsar på goda vänner och dricker lite kaffe. Kommer hem närmare halv tio och har fortfarande ont.

Efter duschen börjar jag må illa. Jätteilla!
Måste kräkas! Två gånger... och efter det kommer det sista jag har kvar i magen ut andra hållet.
Och vi som ska på Ultraljud på förmiddagen.....

Tror dock inte jag har magsjuka eftersom jag inte är dålig på något annat sätt, men ja har knappt kunnat sova för jag det har varit varmt och jättenervös att det inte ska bli något UL idag.
Mår bra än så länge i alla fall men har ju inte ätit något än. Värken på magen är puts väck så jag misstänker att det kan varit orsaken till mitt illamående.

Nu ska jag se till att tvätta mig och klä på mig och få iväg Pontus till dagis. Också hoppas, hoppas jag att vi kommer iväg på UL idag......

1 kommentar:

  1. Hej
    Hoppas att allt gick bra på ultraljudet idag och att det "bara" var nervositet som gjorde att du mådde dåligt.

    Kramkram

    SvaraRadera