torsdag 10 juni 2010

usch vilken dag

Denna dag är den värsta på länge. Borde inte vara tycker man för nu har vi fått dödsorsaksbeskedet. Det var Plötslig Spädbarnsdöd. Vi hade inte missat något. Han var fullt frisk men glömde helt enkelt bort något så självklart som att andas.

Det var det beskedet vi hoppas på men ändå känns det så jobbigt. Nu är allt så definitivt på något sätt. Det känns som om han dog lite mer. Och det gör mer ont också.

Så idag ville jag egentligen bara ligga kvar i sängen och vara ledsen. Men Pontus skulle till dagis som skulle till skolan så han var tvungen att komma iväg i tid. När jag steg upp hade en vän skickat sms om fika och först tänkte jag säga nej tack men insåg att jag nog skulle må bättre att hamna hos någon som jag kunde prata med istället. Eftermiddagen landade jag med lunch i soffan och där lyckades jag sova en stund. Sedan fick jag sällskap av Ann när jag skulle hämta Pontus och det var skönt.

Fasade för när Anders ksulle komma hem om vi skulle bråka ikväll med men det har varit bra. Orkar inte med bråk nu. Det gör nog egentligen inte någon av oss men det blir lätt så när vi reagerar så olika. Vi får bara påminna varandra om hur viktiga vi för varann och hur mycket vi älskar varandra, så vi inte glömmer det i stridens hetta.

Men mitt upp i allt eget elände så är jag så lycklig för min kära moster och hennes fru. Grattis Cornelia och Jinn och all lycka till er som äkta makar!!

3 kommentarer:

  1. Vi tänker på er alla, ta hand om varandra, förstår att det är tufft, men med kärleken kommer man långt även i svåra tider. Och den har ni ju!!! Och tack för dina tankar till oss även i er svåra tid. Stor stor kram till Er alla!

    SvaraRadera
  2. Hej Heidi
    Varma kramar från mig! Har tänkt på er i veckan, i röran som varit här med student och arbetsträning varvat huller om buller blandat med regn.

    SvaraRadera