måndag 30 januari 2012

Vecka 4 med sjukdomar och oro

Vekca 4 gick inte så bra. När jag ställde mig på vågen i fredags, en dag sent, så slutade den på 72,6. Alltså blev det + 0,3 kg... :(

Det har dessutom varit en skitjobbig vecka. Elsie har varit riktigt, riktigt sjuk för första gången. Jag fick gå från jobbet på onsdagen för att hjälpa Anders som inte hade kunnat värma sig mat till sig själv under kvällen utan bara gått med henne på armarna när hon hade hög feber som inte ville ge med sig.

Vi var livrädda....
Jag trodde att vi hade förlorat henne......

Dagen efter hade hon ont när hon skulle äta så det fick bli vc och där konstaterades det att det var halsfluss. Så nu har hon gått på penicillin och mår bättre.

Jag har ont i min fot igen så promenaderna är uteslutna igen....
Huvudvärk som låg på gränsen till migrän i flera dagar gjorde att jag la ner allt vad GI heter i helgen och åt en massa snabba kolhydrater.
Kände att stress och oro över Elsie var tillräcklig utan behövde komma ifatt mig själv så dieten fick vara.
Så veckan som kommer lär inte bli bättre viktmässigt men måste först och främst må bra i mig själv...

3 kommentarer:

  1. Usch, förstar att det var en jobbig vecka. Haller tummarna för att denna blir bättre! Peppkram!

    SvaraRadera
  2. Hej Heidi!

    Det bästa du kan göra är att acceptera att du hade en "dålig" vecka och tänka framåt. Det har blivit bevisat att man kan gå upp i vikt genom stress och oro så genom att acceptera så låter du din kropp vila :-) Som du säger, det viktigaste är ju att din lilla flicka och du mår bra! Har du ont i foten och inte kan gå, så testa göra lite styrke övningar t ex armhävningar (urk!!), magövningar etc. De bränner fett längre än cardio.... Jag vet mycket, men jag utövar lite.... O kom ihåg att njuta av livet är också viktigt!!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Heidi

    Hittade din blogg av en slump då jag googlade på D-vitamin. Såg då din viktresa, Superkul och superduktig du har varit...ville bara skriva det...GO GIRL!!!

    Kram
    Stephanie

    SvaraRadera