söndag 17 oktober 2010

Jag tror

Jag tror det finns något kvar när man är död.
Nu har det hänt två gånger när vi varit hos Linus.

När vi ställer vagnen och börjar pyssla runt graven och göra det fint så blir Elsie jätteledsen. Anders påstod att det var för att vagnen var stilla men det hade den varit innan på vägen dit utan att hon reagerade.

Jag tror att Linus är där. Antingen är han avundsjuk eller så vill han bara få oss uppmärksamma på att han finns där genom Elsie.

Jag hoppas att det är så för jag vill ha honom här. Kan jag inte ha honom levande så nöjer jag mig med att ha hans ande. Bara jag få ha honom hos mig.


PONTUS


LINUS


ELSIE

1 kommentar:

  1. Jag är helt övertygad om att det finns något kvar efter döden.
    För 13 år sedan så låg min pappas faster för döden. Hon hade inga egna barn så vi (jag och min syster) var lite som hennes barnbarn oxå.
    Endel människor har ju en speciell doft, både hemma hos sig och runt omkring sig. Och det hade hon, inte så att hon luktade illa, inte alls, utan det luktade "faster Inga".

    Jag satt hemma i köket och pluggade matte utan minsta tanke på henne (hon hade varit sjuk länge) och helt plötsligt så blir jag alldeles varm inombords och så känner jag hur jag riktigt omsluts av Ingas doft. Och jag bara visste, att hon hade gått bort, så jag kollade vad klockan var, och på eftermiddagen ringde mamma och skulle tala om att Inga avlidit. Och det visade sig hänt exakt det klockslaget som jag känt doften.
    Så efter det så har jag inga som helst tvivel om att det finns ett liv efter detta. Känner bara en stor trygghet i det.
    Hoppas att min upplevelse kan vara till hjälp för dig.

    Varma kramar

    SvaraRadera