torsdag 8 september 2011

Vecka 3

Nu har en vecka till gått.
Och hur har det gått...
Skitbra!!!!!
-1,2 kg på en vecka så totalt på rivstart 2011 2.0 är det -2,4 kg och sedan min viktresa startade så är det 14,4 kg.

Jag har lyckats få in träningen igen. Dock bara 3 gånger i veckan men jag är nöjd med det. Tar det försiktigt med vissa övningar så att jag inte skadar mina knän igen.

Är även inne slutsvängen med inskolningen på dagis för Elsie.
Det har gått jättebra och idag ska hon sova middag där för första gången. *pirrigt*

Vi har valt att dem inte behöver sätta på larmet på henne. Känner att risken är stor att hon ligger och plockar av sig det och då väcker hon ju alla andra barnen och det är ju ett steg som vi själva börjat ta att undvika larmet när hon inte ligger i sin säng. Där har vi sänglarmet....

Så nästa vecka är vi redo för en helt normal naturlig vardag igen. Känns skönt eftersom det ändå är ca 2,5 år sedan vi hade det.....

2 kommentarer:

  1. Grattis till viktminskningen, vad bra det går! Jag börjar sacka efter lite nu känns det som, men får väl rycka upp mig....
    Har tittat runt lite i din blogg, men förstår inte riktigt vad det är för larm som din dotter har på sig.

    SvaraRadera
  2. Förstår att det inte är lätt att förstå alltid vad jag skriver om...
    Den 29 november 2009 dog vår son i PSD- Plötslig Spädbarnsdöd. Vi blev gravida igen nästan direkt efter och vi var livrädda för att råka ut för något liknande igen. Därför har Elsie ett andningslarm. Eller rättare sagt två sycken. Ett i sängen som vi har en babyvakt till och ett som man kan sätta i byxlinningen. Vi använder knappt aldirg det som man kan sätta på henne längre utan endast det i sängen.

    du kan läsa mer om den 29/11-2009 här: http://heidiwennerberg.blogspot.com/2010/03/sondagen-den-29e-november-2009-1a.html

    SvaraRadera