lördag 8 januari 2011

Barnkalas

Igår var vi på barnkalas.
Det var muffins, vetelängder, jättenkex, ballerina och tårta.
Och jag åt inte en bit. Det var läsk framdukat men jag drack vatten.
Strax innan vi åkte hem kom även chips och godis fram men jag tog inget där heller.

Det var inte jobbigt där men när jag kom hem....
Då var jag helt plötsligt vrålhungrig och toksugen på socker. Daim chokladkakan i kylen skrek på mig. Likaså läsken. Har nog aldrig kännt ett sånt stort sockerbehov.

Men jag drack vatten, åt cashewnötter, Lite kesella med vaniljstång och bär i och en bit mörk choklad.
Då började det största socker suget lägga sig.
Så då gick jag och la mig och sov.

Idag är det en ny dag och känner mig stolt och stark att jag lyckades stå emot!

1 kommentar:

  1. Va duktig du är! Inte lätt att motstå i början men du fixade det!
    Kramar i massor

    SvaraRadera